به گزارش ایلنا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: براساس سامانه پزشکی قانونی بیش از ۲۵۸۴ نفر در دو ماهه اخیر در تصادفات درون و برون شهری جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: روزانه ۲۵ نفر سر صحنه تصادف و ۴۱ نفر در طول انتقال، درمان و تروما جان باختند و در این آمار ۸ الی ۹ کودک است، در حالی که هیچ تقصیری نداشته و فقط قربانی بودند.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری تا سوم تیرماه ۶۴ نفر در تصادفات ترافیکی جان خود را از دست دادند. همچنین در این سه روز ۱۳۷۵نفر مصدوم شدند، البته افراد مصدوم نیز در طول درمان جان خود را از دست خواهند داد و آمار جان باختگان قطعا افزایش خواهد یافت.
سردار هادیان فر با اشاره به اجرای طرح پرداخت تقسیطی جرایم راهنمایی و رانندگی از سه شنبه ۱۱ تیرماه گفت: برابر قانون خودروهایی که بیش از یک میلیون جریمه دارند باید توقیف شوند. در حال حاضر بیش از ۸۱۰۷۵ هزار خودرو و همچنین ۷۲۶۸۴ موتورسیکلت توقیف هستند.
وی ادامه داد: این خودروها از یک تا ۱۴میلیون بدهی دارند و چون قادر به پرداخت نیستند گاهی اوقات هزینه پارکینگ نیز به آن اضافه می شود. این وسایل نقلیه توقیفی اغلب خودروهای ضعیف هستند و برای امرار معاش افراد استفاده می شود از همین رو ما برابر ماده ۴۷ قانون محاسبات کشور برای تقسیم این جرایم به وزیر کشور طرحی را ارایه کردیم که خوشبختانه موافقت شد و ابلاغ شده و از ۱۱ تیر اجرا می شود.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 33 دستگاه در کشور مسئولیت توسعه انضباط ترافیک و کاهش حوادث ترافیکی را بر عهده دارند تصریح کرد: در سال 97 ، 181 هزار نفر در تصادفات ترافیکی جان خود را از دست دادهاند و همچنین 365 هزار نفر در این حوادث مجروح شدهاند که این برای کشور ما زیبنده نیست و باید شرایط به گونهای باشد که اقداماتی را انجام دهیم تا با کاهش کشتهشدگان همراه باشیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز ترافیک دغدغه همه کشورها است، تصریح کرد: 1.3 جمعیت در تصادفات و حوادث ترافیکی جان خود را از دست میدهند که در این حوادث 92 درصد عامل انسانی موثر است.
وی با بیان اینکه 1047 شهر دارای ترافیک شهری هستند و همچنین 200 هزار کیلومتر مسیرهای جادهای روستایی و شهری است، تصریح کرد: 91 درصد ترددهای کشور در جادهها انجام میشود و این نشان میدهد که تردد مسافران با ناوگان هوایی و ریلی کمتر از 9 درصد است بنابراین باید زیرساختهای جادهای درون شهری و برون شهری بسیار مورد توجه قرار گیرد.
سردار هادیانفر با بیان اینکه 22 میلیون و 270 هزار و 187 خودرو و 11 میلیون موتورسیکلت در جادههای برون شهری و درون شهر تردد میکنند خاطرنشان کرد: ما در کشور 41 میلیون دارنده گواهینامه داریم که برخی از این افراد رانندگان حرفهای هستند که انتظار میرود این افراد به قوانین پایبندتر باشند.
وی با اشاره به آمار تصادفات جادهای در دو ماهه ابتدایی سال 98 گفت: تصادفات و حوادث ترافیکی درون شهری در دو ماهه ابتدایی سال 4.6 افزایش داشته است و نشان می دهد که باید دقت بیشتری در بزرگراهها و آزادراهها و همچنین در ترددهای شبانه داشته باشیم. در این مدت 30 نفر نسبت به سال گذشته بیشتر جان خود را از دست دادهاند. اما خوشبختانه در حوادث ترافیکی برون شهری با کاهش 9 درصدی مواجه بودهایم و 151 نفر در 2 ماهه اخیر در جادههای کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر جان خود را از دست دادهاند.
وی با بیان اینکه در 2 ماهه ابتدایی سال 97 ، 2735 نفر جان خود را از دست دادهاند، گفت: در همین مدت در سال 98 بیش از 2500 نفر جان خود را از دست دادهاند. در تصادفات و حوادث ترافیکی 54 درصد جان باختگان در سر صحنه تصادف بوده شش درصد در حین انتقال و 39 درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست دادهاند همچنین 24 تا 25 درصد حوادث ترافیکی به دلیل واژگونی خودرو است که البته این میزان در تعطیلات عید سعید فطر تا 40 درصد در جادههای جنوبی کشور افزایش داشته است. همچنین 21.5 درصد جان باختگان در حوادث ترافیکی عابران پیاده و 19 درصد سهم موتورسیکلت سواران است. رانندگان خودروها نیز 59 درصد از جان باختگان حوادث و سوانح ترافیکی را شامل میشوند.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی سال جاری 2368 راننده مقصر در تصادفات بودهاند تصریح کرد: این رانندگان باعث جان باختن 3863 تن شدهاند. عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خوابآلودگی همچنان 4 عامل اصلی در سوانح و حوادث ترافیکی است به طور نمونه در تصادفات اتوبوس در همین روزهای اخیر در جادههای کشور شاهد بودیم عدم توجه به جلو و خواب آلودگی باعث بروز حوادث شده است.
وی ادامه داد: همچینن 59 درصد خودروها در سوانح و حوادث ترافیکی مقصر بوده است و سهم موتورسیکلت 27 درصد است که البته در شهرهای شمالی این میزان تا 82 درصد میرسد. وانتها نیز 7.3 درصد در حوادث ترافیکی مقصر هستند. همچنین 25 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 20 اتفاق میافتد و پیک تصادفات نیز از ساعت 12 ظهر تا هشت شب است البته رانندگانی که در مسیرهای طولانی تردد میکنند در ساعات صبحگاهی نیز دچار حادثه میشوند.
وی با اشاره به بروز بیشترین تصادفات در استانهای کشور گفت: بیشترین تصادفات متعلق به غرب استان، قزوین، هرمزگان، یزد، گلستان، اصفهان است. همچنین بیشترین کاهش تصادفات نیز در استانهای خوزستان، تهران بزرگ، لرستان، زنجان و مازندران گزارش شده است.
کاهش نقل و انتقالات و شمارهگذاری خودروهای داخلی و خارجی در ابتدای سال
سردار هادیانفر با اشاره به شماره گذاری خودرو در ابتدای سال 98 گفت: در مجموع خودروهای نوشماره داخلی و خارجی در این مدت با کاهش 60 درصدی مواجه بودهایم و همچنین در مجموع نقل و انتقالات خودروهای وارداتی و داخلی نیز 6.1 درصد کاهش داشتهایم در نقل و انتقالات موتورسیکلت های نوشماره نیز در مجموع 38 درصد افزایش داشتهایم. همچنین در بحث اسقاط خودرو که موضوع بسیار مهمی است در سال گذشته 67 هزار خودروی فرسوده در کل سال از رده خارج شد اما در سه ماهه ابتدای سال 98 با کاهش 75 درصدی مواجه بودهایم و کمتر از 4 هزار خودرو فرسوده اسقاط شدهاند.
وی همچنین درباره اعطای گواهینامه به رانندگان جدید گفت: 433 هزار و 310 گواهینامه در سه ماهه ابتدایی سال چاپ شده که 298 هزار گواهینامه به افراد دارنده گواهینامه 3 تعلق گرفته است. این افراد بنا بر قوانین نباید به مدت یک سال در جادههای کشور تردد کنند.
وی ادامه داد: در طرح ترافیک تابستان گذشته 13 نفر در معابر شهری و 44 نفر در معابر برون شهری جان خود را از دست دادهاند در مجموع روزانه 57 نفر در جادهها و معابر درون شهری در طرح تابستانی سال گذشته فوت شدهاند. شدت تصادفات نیز عدد 3 بوده است یعنی در هر تصادف فوتی سه نفر جان خود از دست دادهاند. همچنین 972 نفر معادل 19 درصد عابران پیاده در تابستان گذشته جان خود را از دست دادهاند. 1280 موتورسوار معادل 25 درصد نیز در طرح تابستانی سال 97 در تصادفات و حوادث ترافیکی جان خود از دست دادهاند.
رئیس پلس راهور ناجا با هشدار به رانندگان هنجارشکن تاکید کرد: با رانندگان هنجارشکن به شدت برخورد کرده و اغماض نمیکنیم سرعت و دقت خط قرمز پلیس است و چنانچه خودرویی این تخلفات را مرتکب شود تا 72 ساعت توقیف میشود البته چنانچه خانواده در خودرو حضور داشته باشند توقیف خودرو ساعتی محسوب میشود.
سردار هادیانفر تصریح کرد: در طرح تابستانی به شدت با تخلفات رانندگان اتوبوس نیز برخورد خواهد شد معاینه فنی اتوبوس و استفاده از سامانه کنترل اتوبوسها خط قرمزهای پلیس هستند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری باید بدانند تا 9 ساعت اجازه رانندگی در جادهها را دارند و پایانهها وشرکتهای مسافربری نیز باید به این موضوعات توجه کنند.
وی ادامه داد: ما سامانهای را طراحی کردهایم که از طریق آن رانندگان اتوبوس پرسرعت را شناسایی و با آنها برخورد میکنیم همچنین مردم و مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری میتوانند از طریق سامانه 110120 تا هفت مورد از تخلفات راننده اتوبوس را گزارش کرده و در اولین پلیس راه اطلاعات دریافت شده و با راننده برخورد میشود.
نصب 2 هزار دوربین در جادههای برون شهری
وی ادامه داد: در حال حاضر 1950 دوربین در جادههای برون شهری فعال هستند که به زودی با مساعدت وزیر راه 2 هزار دوربین جدید نیز در جادههای برون شهری نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: رانندگانی که در جادهها تردد میکنند چنانچه بیش از 50 کیلومتر سرعت غیرمجاز داشته باشند توسط دوربینها شناسایی و ضبط میشود و بعدا پیامک تخلف برای آنها ارسال شده و به پلیس احضار میشوند در شهرها نیز این میزان برای رانندگان درون شهری بیش از 30 کیلومتر سرعت مجاز است.
توقیف بیش از پنج هزار گواهینامه
سردار هادیانفر با اشاره به برخورد جدی با دارندگان گواهینامههای رانندگان متخلف گفت: 64 هزار گواهینامه رانندگان پرخطر در آستانه ضبط قرار دارد برای همه این افراد پیامک ارسال شده است و چنانچه تخلفی مرتکب شوند گواهینامه آنها ضبط خواهد شد. همچنین 5029 گواهینامه رانندگان متخلف که دارای تخلفات مکرر بودهاند ضبط شده است گواهینامه این افراد به مدت سه الی شش ماه توقیف میباشد و چنانچه با خودرو تردد کنند به منزله افراد فاقد گواهینامه هستند برای این افراد کلاسهای آموزشی نیز در نظر گرفته شده است.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا برخورد فیزیکی پلیس و سیستمی و از طریق سامانهها در تخلفات حادثهساز افزایش پیدا کرده است.
سردار هادیانفر در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به شرایط تقسیط خودروهای توقیفشده دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه گفت: خودروهایی که دارای بیش از یک تا 15 میلیون جریمه هستند و در پارکینگها توقیف شدهاند، چنانچه بخواهند از شرایط تقسیط استفاده کنند باید در سن فرسودگی نبوده و خودروهای سواری عمومی بنزین سوز و دوگانه سوز کمتر از 12 سال سن داشته باشند. همچنین موتورسیکلتهای کاربراتوری نیز کمتر از 6 سال سن بوده و تخلفات این خودروها حادثهساز نباشد. همچنین این خودروها باید فاقد شکایت قضایی بوده و چنانچه این شرایط را دارا باشند مالک میتواند به مدت یک سال جرائم خود را پرداخت کند. البته طرح تقسیط جرائم راهنمایی و رانندگی فقط شامل هزینه جریمه خودروها میشود و هزینه پارکینگ را شامل نمیشود.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای گذر موقت که در سایتهایی مانند دیوار و شیپور تبلیغ میشوند بر اساس قانون گمرکات کشور اجازه خرید و فروش ندارند و خرید و فروش آنها غیرقانونی است.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره ورود وانتبارها به محدودههای بازار گفت: به دلیل اینکه وانتبارها پلاک عمومی نیستند و نمیتوانند در محدوده بازار تردد کنند، موتورسیکلتها در بازار به عنوان وانت در نظر گرفته شده و اقدام به حمل بار میکنند که این باعث بروز حوادث و مشکلاتی میشود. ما تصمیم گرفتهایم وانتبارهایی که کمتر از 5 سال سن دارند با تغییر پلاک وارد این محدوده شوند از همین رو صاحبان وانتبارهای کمتر از 5 سال میتوانند برای دریافت پلاک عمومی و ورود به محدوده بازار اقدام کنند. این وانتبارها هیچ محدودیت ترددی در معابر شهری کشور نخواهند داشت.
وی همچنین درباره ارسال پیامک تخلف به مالکان خودرو گفت: سرویس ارسال تخلفات در پیامکها ایجاد شده و افرادی که در ثبت سند، آدرس و شماره تلفن دقیق اعلام کرده باشند تخلفات از طریق پیامک برای آنها ارسال میشود. افرادی که این پیامک را دریافت نمیکنند باید برای تغییر آدرس و شماره تلفن دقیقشان حتما اقدام کنند.
سردار هادیانفر در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به ترافیک ایجاد شده در محورهای شمالی کشور در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: ما در چهار محور شمالی کشور دچار مشکل هستیم. در تعطیلات عید سعید فطر یک میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه در مدت 5 روز در این محورها تردد کردند. اگر حتی زیرساخت مناسب نیز در این محورها وجود داشت با این حجم از وسیله نقلیه ما در این محورها قطعا شاهد ترافیک بودیم.
وی ادامه داد: ما در تعطیلات عید سعید فطر مجبور شدیم ساعاتی جاده را یکطرفه اعلام کنیم. معتقدم چرا باید جاده برای تهرانیها و به افرادی که به قصد شمال کشور سفر میکنند یکطرفه شود؟ آیا مردم گیلان و مازندران قصد ندارند از تعطیلاتشان استفاده کنند؟ آیا آنها نمیخواهند به قم، تهران و یا استانهای دیگر سفر کنند؟ مطالبات مردم در خصوص ترافیک جادههای شمالی از مسیر تهران به استانهای شمالی صحیح نیست. ما مجبور بودیم جادهها را یکطرفه کنیم و این باعث اعتراضاتی در مناطق شمالی به طور مثال در شهر آمل شد. بسیاری از ساکنان مناطق شمالی کشور قصد داشتند به دیگر مناطق کشور در این ایام بروند اما متاسفانه مسیرهایشان یکطرفه محدود بود. مردم باید ملاحظه شرایط را بکنند و نباید همیشه همه امکانات برای یکسری افراد که میخواهند به شمال بروند در نظر گرفته شود.
سردار هادیانفر با توجه به اینکه زیرساختها در محورهای شمالی کشور بسیار مشکل دارد، گفت: جادههای این مناطق حدود 120 سال پیش ساخته شدهاند؛ آن موقع چهار تا ماشین هم نبود که در این جادهها تردد کند. از سوی دیگر اجازه احداث سرویس بهداشتی در آزادراهها به سختی داده میشود اما ما در محور رودبار و منجیل میبینیم که برای اینکه مردم از این مغازهدارها خرید کنند، هر مغازهای سرویس بهداشتی ایجاد کرده است. 8 کیلومتر راه در این محدوده معطل مانده است که به هیچ عنوان اجازه ساخت داده نمیشوند. چندین پیمانکار رفتهاند اما نتوانستهاند اقدامات راهسازی را انجام دهند. به دلیل ترافیک ایجاد شده در این مسیر حتی اورژانس و نیروهای راهور نیز امکانات دسترسی و تردد نداشتند. ما گزارشی را تهیه کردهایم به همراه مستندات برای رئیس جمهور، وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه ارسال کردهایم. وزیر کشور در خصوص گزارش ما نامهای را تنظیم و به شورای عالی ترافیک ارسال کردند و خواستهاند در این شورا مطرح شود. اگر از همین امروز برای احداث یک باند از همین 8 کیلومتر راه اقدام شود، 3 سال زمان نیاز دارد تا به پایان برسد.
سردار هادیانفر با انتقاد از طولانی شدن احداث بزرگراه تهران- شمال گفت: ما اطلاعرسانی میکنیم که جاده مسدود است اما یک ضدانقلاب که رد آن را از طریق پلیس فتا زدهایم، در فضای مجازی اعلام میکند که راه باز است و مردم به جاده میروند و با مشکل مواجه میشوند. ما امیدواریم اقدامات لازم در خصوص این محورهای شمالی سریعتر انجام شود تا با مشکلات عدیده در تعطیلات مواجه نشوند.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای پارک پلیس تهرانپارس اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.
طی روزهای گذشته ویدیویی از برخورد پلیس با دختری در فضای مجازی منتشر شد که با واکنشهای مختلفی از سوی مسئولان و افکار عمومی مواجه شد.
در این باره روز گذشته در ابتدا از سوی نیروی انتظامی اعلام شد به دستور رئیس پلیس تهران دو مامور خاطی بازداشت و عزل شده اند، اما ساعاتی بعد اعلام شد که دستور دستور بازداشت و عزل دو مأمور متوقف شده است.
به گزارش مهر، یک جوان ۲۰ ساله ۲۰ دقیقه مرد و پس از آن دوباره زنده شد. این جوان مشغول حمل یک نردبان فلزی بود که این ابزار به سیم برق برخورد کرد و دچار برق گرفتگی شد.
«مایکل ترویت» اهل لیوونیا در ایالت میشیگان مشغول انجام برخی تعمیرات خانگی بود که فعالیت قلبش متوقف شد.
او چیزی از حادثه به یاد نمی آورد و به گفته خودش مشغول راه رفتن بود که ناگهان خود را روی تخت بیمارستان بومونت و در محاصره پزشکان می بیند. در وبلاگ بیمارستان در این باره نوشته شده: مایکل هنگامیکه دوباره هوشیاری خود را به دست آورد مانند شخصیت ابرقهرمانی هالک به دستگیره های تخت چنگ می زد و آن را با قدرت زیادی تکان می داد. از سوی دیگر کل تیم مراقبت سعی کردند مایکل را در جای خود نگه دارند.
هنگامیکه مایکل دچار حادثه شد، ۴ دقیقه طول کشید تا نیروهای امدادی به محل رسیدند و در این زمان احتمال زنده ماندن او بسیار کم بود. زیرا قلب او کار نمی کرد و با وجود تلاش های پزشکان در بیمارستان نیز قلب او دوباره فعال نشد. اما ناگهان پس از ۲۰ دقیقه او دوباره به زندگی بازگشت.
جالب آنکه تنها عارضه جانبی این حادثه در بدن مایکل از بین رفتن حس لامسه در انگشتان پای او است. اما مغز او به طور کامل کار می کند.
باربارا اسمیت مدیر یکی از بخش های بیمارستان بومونت می گوید: در کمتر از ۵ دقیقه سلول های مغز به دلیل کمبود اکسیژن می میرند. احیای مایکل پس از ۲۰ دقیقه واقعاً معجزه آسا است. جالب آنکه مغز او کار می کند.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۰۵ دلار و ۶۰ سنت رسید و به سوی نخستین کاهش در هفت روز گذشته حرکت کرد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۴ مه سال ۲۰۱۳ بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۴۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.
به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی "اس پی آی"، افزایش خرید در روزهای اخیر به همراه اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا که کاهش نرخهای بهره را کم اهمیت جلوه دادند باعث ریزش قیمت این فلز ارزشمند شد.
جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که خواستار کاهش قابل توجه نرخهای بهره است بر استقلال بانک مرکزی تاکید و اعلام کرد که این بانک به فشارهای سیاسی کوتاه مدت توجهی نمیکند.
در حالی که انتظارات برای کاهش نرخهای بهره در نشست ژوئیه بانک مرکزی آمریکا تعدیل شد اما سرمایه گذاران همچنان انتظار دارند نرخهای بهره حداقل یک چهارم درصد کاهش پیدا کند.
از سوی دیگر جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال سن لوییز به تلویزیون بلومبرگ گفت تصور نمیکند وضعیت اقتصاد آمریکا به حدی وخیم باشد که کاهش ۵۰ واحدی نرخهای بهره در ژوئیه را تضمین کند.
عامل دیگری که قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد رشد ۰.۲ درصدی شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه بود.
بر اساس گزارش رویترز، آمریکا امیدوار است پس از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین در نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، دو کشور مذاکرات تجاری را از سر بگیرند.
موجودی طلای "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۰۱.۹۶ تن رسید.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۴۰۴ دلار را تست کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود طلا ممکن است تا مرز ۱۳۸۷ دلار عقبنشینی کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۲۰ سنت رسید هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۸۰۱ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۵۲۵ دلار و ۴۴ سنت ایستاد.
به گزارش مهر به نقل از مک رومر، دفتر ثبت برند و حق امتیاز اختراع آمریکا یک پتنت متعلق به اپل را منتشر کرده است. این پتنت درباره بند ساعت هوشمندی توضیح میدهد که مجهز به یک دوربین یا حسگر بصری است. این حسگر به قسمت انتهایی بند متصل شده و به اپل واچ کمک میکند تصاویر و ویدئو ثبت کند. در این میان نمایشگر ساعت هوشمند اپل نیز نشان میدهد از چه چیزی عکس یا فیلم برداری میشود.
این بند ساعت از مواد انعطاف پذیر تولید میشود و در نتیجه کاربر میتواند برای عکسبرداری آن را خم کند یا بپیچاند. پتنت اپل شامل تصاویر مختلفی از نحوه خم کردن بند ساعت و قرارگرفتن دوربین است.
یک دوربین در اپل واچ به این گجت قابلیت تصویربرداری و برقراری تماس تصویری فیس تایم را میدهد.
در این پتنت به احتمال استفاده از چند حسگر بصری اشاره شده که نشان میدهد بند اپل واچ های آینده دارای دوربینهای پشتی و جلویی خواهد بود.
این پتنپ در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده است.