به گزارش ایسنا و به نقل از یورو اسپورت، برانکو ایوانکوویچ بعد از روزهای درخشانی که با پرسپولیس داشت تصمیم گرفت که با وجود قرارداد با سرخ پوشان این تیم را ترک کند و راهی الاهلی عربستان شود.
یورو اسپورت از دلیل جدایی برانکو هم از پرسپولیس سخن به میان آورده و نوشت که این مربی باتجربه در گفت و گویی که با سایت کروات داشته، تاکید کرده که او پرسپولیس را به روزهای اوج خود رسانده و دیگر چیزی برای ارائه دادن با این تیم نداشته و به همین خاطر تصمیم گرفت که این تیم را ترک کند.
باشگاه پرسپولیس نسبت به جدایی برانکو اعتراض دارد و شکایت رسمی خود را تقدیم فیفا کرده است.
یورو اسپورت عربی خبر شکایت رسمی پرسپولیس به فیفا را منتشر کرد و نوشت که باشگاه پرسپولیس از تیم عربستانی به خاطر مذاکره با مربی آنها درحالی که قرارداد داشته به فیفا شکایت کرده است.
به نظر میرسد که با وجود آنکه برانکو با الاهلی قرارداد امضا کرده و از طرف دیگر هم پرسپولیس به دنبال سرمربی جدیدی است اما همچنان این داستان ادامه دارد.
به گزارش فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دارای برگ های سبز، دراز، نامنظم و گیاهی شبیه تره است اما گل هم می دهد. بومی ایران است که به صورت وحشی بیشتر در لرستان و خوزستان می روید. با وجود آن در کوه ها عطر خاصی را پخش می کند.
«بن سرخ» گیاه دارویی با خواص مختلف است اما آنچه میان مردم جا افتاده اثرات ضد درد آن است. خواص بی نظیر این گیاه محققان کشور را بر آن داشت تا بر روی اثرات ضد سرطانی آن تحقیق کنند.
در این راستا پژوهشگران دانشگاه خوارزمی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پژوهشی را انجام دادند. این پژوهش با عنوان «بررسی اثرات ضد سرطانی عصاره های مختلف گیاه بن سرخ» به اتمام رسید.
سعید آیریان مجری این طرح پژوهشی عنوان کرد: این نخستین بار بود که روی اثرات ضد سرطان گیاه بن سرخ کار شد البته تحقیقات ما محدود به سرطان سینه بود. در این راستا برای بررسی اثرات ضد سرطانی این گیاه عصاره هایی از بخش های مختلف گیاه تهیه و بررسی شد.
وی ادامه داد: در این تحقیقات متوجه شدیم که یکی از عصاره ها سلول های سرطانی را از بین می برد. در گام بعدی در نظر داریم عامل ضد سرطانی را شناسایی کنیم. انجام این پژوهش گامی اولیه برای ارائه ترکیبات شیمیایی با اثرات ضد سرطانی با منشا طبیعی است.
به گزارش ایران، این ماجرا بهمن ماه پارسال بهدنبال نزاع در خیابان زرتشت تهران اتفاق افتاد. در این درگیری خونین که بین دو پسر جوان رخ داد یکی ازآنها دراثر اصابت چاقو به جمجمه بشدت زخمی شد وبه بیمارستان انتقال یافت.
ضارب که پسر 24سالهای بود خیلی زود دستگیر شد او در بازجویی ادعا کرد: من مدتی بود با دختری 14ساله بهنام سانای آشنا شدم. قرار بود باهم ازدواج کنیم اما مدتی بود که او از مزاحمتهای پسر جوانی صحبت میکرد؛ برای همین تصمیم گرفتم به سراغ پسر غریبه بروم. چاقو را درجیبم گذاشتم وقتی او را درخیابان دیدم باهم درگیر شدیم واو را با چاقو زدم.
فقط میخواستم کاری کنم که دیگر مزاحم سانای نشود.در این پرونده دختر نوجوان نیز بازداشت شد و باتوجه به اینکه به رشد کمال عقلی نرسیده بود قضات برایش قرار منع تعقیب صادر کرده و او از اتهام معاونت تبرئه شد اما پسر جوان صبح دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی و با حضور قاضی عباسی مستشار دادگاه تحت محاکمه قرار گرفت.
با توجه به اینکه پسر جوان دچار فلج اعضای بدن شده است قضات دادگاه باتوجه به محتوای پرونده متهم را به پرداخت دیه وپنج سال حبس محکوم کردند.
عباس ترابیان از دیگر متهمان این پرونده است که او هم با حکم کمیته اخلاق به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است.
کفاشیان و ترابیان در این پرونده علاوه بر محرومیت از فوتبال به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شدهاند.
با توجه به اینکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده است طبق این رای حقوقی، فدراسیون مکلف شده است تا در مراجع قضایی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت کیفری و حقوقی جهت مطالبه وجه دهد.
ایرنا
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به رغم شنیده شدن زمزمه های افزایش قیمت بلیت قطار از اوایل سال، مجلس و شورای عالی ترابری با افزایش قیمت بلیت قطار مخالفت کردند، بسیاری از شرکتهای حمل و نقل ریلی علت اصرار خود را بر افزایش قیمت بلیت قطار، افزایش هزینههای قطعات یدکی و دستمزد کارگران مطرح می کردند، رئیس انجمن حمل و نقل ریلی اعلام کرده بود که امسال قیمت بلیت های قطار باید متوسط ۲۵ درصد گران شود تا بخشی از هزینههای این شرکتها جبران شود.
بعد از پیگیریهای بسیار و برگزاری جلسات مختلف شرکتهای حمل و نقل ریلی توانستند درخواست خود را به کرسی بنشانند و در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از ۱۵ خرداد امسال موافقت کرد.
در تماسهای متعددی که با گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صورت گرفته یکی از افراد اعلام کرده است که گویی نرخ بلیت قطار بسیار بیشتر از ۲۲ درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال بلیت قطار ۶ تخته تهران-گرگان که قبلا حدود ۳۳ هزار تومان بود، هفته پیش ۳۷ هزار تومان، سپس حدود ۴۰ هزار تومان و اکنون به ۶۰ هزار تومان رسیده است. چطور ممکن است در بخشی که نظارت بسیار آسان تر از بخشهای خصوصی انجام می گیرد، قیمت ها به جای ۲۲ درصد، ۵۰ درصد افزایش یابد؟
این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان بازرسی همواره اعلام کرده اند که نظارت مستقیمی بر فروش بلیتهای قطار دارند و به هیچ عنوان اجازه گران فروشی را در حوزه حمل ونقل ریلی نخواهند داد.
بیشترین افزایش قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد است
محمد رجبی مدیر عامل رجا در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی ترابری میانگین افزایش قیمت بلیت قطار ۲۲ درصد است، افزود: بنابراین ممکن است در برخی از مسیرها قیمت بلیت قطار بیش از ۲۲ درصد و در برخی از مسیرها تنها ۵ یا ۱۰ درصد افزایش یابد، از اینرو نرخ ثابتی در مسیرها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: تنها در مسیر تهران-مشهد قیمت بلیت قطار ۲۲ درصد افزایش یافته که دلیل آن هم پرترافیک بودن این مسیر است.
مدیر عامل رجا اظهار کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا قیمتهای خود را در این مسیر طبق مصوبه شورای عالی ترابری افزایش داده و بلیت قطارهای خود را بر اساس آن عرضه میکند در نتیجه هر مسافری که تمایل داشته باشد میتواند از این قطارها استفاده کند و هر کسی هم دوست نداشته باشد میتواند سوار نشود.
رجبی اظهار کرد: بیشترین میانگین افزایش قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد بوده است و ما بیشتر از ۳۰ درصد قیمتها را گران نکردهایم.
وی گفت: بر روی بلیتهای قطار مبلغ ۱۰ هزار تومان هم به عنوان عوارض ایستگاههای راه آهن اضافه شده، اما در برخی از مسیرها هم قیمت بلیت قطار کمتر از نرخ مصوب بوده است.
مدیر عامل رجا بیان کرد: دولت برای حمایت از شرکتهای حمل و نقل ریلی تنها تسهیلات تبصره ۱۸ را جهت بازسازی واگنهای فرسوده ابلاغ کرده است.
رجبی اظهار کرد: شرکتهای حمل و نقل ریلی درخواست تخصیص ارز دولتی را داشتند، اما دولت تنها اعلام کرده است که ارز نیمایی به این شرکتها پرداخت میکند که متاسفانه ارز نیمایی هم اکنون بسیار سخت پیدا میشود و بانکها برای تخصیص این ارز به شرکتهای حمل و نقلی همکاری لازم را انجام نمیدهند.
وی گفت: دولت و بسیاری از مسئولان اعلام میکنند که ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان در بانکها موجود است، اما شرکتهای حمل و نقل ریلی برای دریافت ارز نیمایی با مشکل مواجه هستند.
افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار شاید برای بسیاری از مسافران و دانشجویانی که همواره در ترددند گران باشد، اما شرکتهای حمل و نقل ریلی باید همزمان با این افزایش در بخش ارائه خدمات کیفیتهای خود را افزایش دهند و از سوی دیگر باید نظارتهای بیشتری بر دفاتر فروش بلیت قطار وجود داشته باشد تا شاهد ایجاد بازار سیاه در حوزه قیمت بلیت قطارها نباشیم.